Vanliga frågor
Finns det luftkonditionering på alla rum?
Ja, vi har luftkonditionering på alla rum. Det möjliggör individuell reglering av rumstemperaturen, vilket ger kallt eller varmt luftflöde beroende på årstid och inställningar på kontrollpanelen.
Går det att låna babysäng?
Ja, du kan låna en babysäng för
Erbjuder ni bagageförvaring?
Ja, vi erbjuder gratis förvaring av ditt bagage i receptionen. Du får gärna lämna in ditt bagage hos oss i samband med in- eller utcheckning och sedan hämta det igen när det passar dig.
Observera att bagaget förvaras på eget ansvar.
När är det in- och utcheckning?
Det går att checka in från kl. 15.00 på ankomstdagen och fram till nästa morgon. Var vänlig kontakta receptionen om du planerar att checka in senare än klockan 02.00 på natten. Utcheckningstiden är kl. 11.00 på avresedagen.
Kan jag hyra cykel?
Ja, det går bra att hyra cykel här på hotellet. Du har tillgång till cykeln från det att du hyr den och fram till midnatt samma dag. Det går tyvärr inte att förboka cyklar – först till kvarn gäller.
Vad kostar en extrabädd på rummet?
Det går att få en extrabädd på rummet mot ett tillägg på
Har ni gym?
Hotellets gym ligger på femte våningen och är öppet varje dag från kl. 07.00 till 22.00. Du får tillgång med din rumsnyckel och har möjlighet att både använda förvaringsskåp och duscha efter träningen.
Vad händer om jag har tappat bort eller glömt något på hotellet?
Har du råkat glömma något under din vistelse på hos oss? Fyll i så fall i detta formulär.
Kan jag ta med mig min hund?
Det är tillåtet att ta med sig hunden till hotellet. Det tillkommer en avgift på
Finns det hårfön på rummet?
Ja, det finns hårfön i badrummet.
Är hotellet handikappanpassat?
Copenhagen Strand har tyvärr inte rum med helt tillgänglighetsanpassade faciliteter. Det är dock möjligt att ta sig till entrén, lobbyn, frukostrestaurangen och vissa rum med rullstol.
De flesta av våra rum är relativt små och har badkar, men våra Executive View-rum och Junior Suite View har gott om plats för att du ska kunna röra dig runt med rullstol. Du får dessutom en vacker utsikt över hamnen, badkar, badrockar, en liten sittgrupp och kaffe-/tefaciliteter.
Om du använder rullstol vill vi gärna veta det i samband med din bokning, så att vi kan se till att du får det rum som bäst passar dina behov. Kontakta oss på telefon +45 3348 9900 eller via mejl, så hittar vi tillsammans den bästa lösningen för dig.
Kan jag få gratis wifi?
Ja, det finns gratis wifi på hela hotellet.
Går det att göra kaffe/te på rummet?
Ja, det går att göra kaffe/te i alla rum.
Hur tar jag kontakt med hotellet?
Du är alltid välkommen att ringa (+45) 3338 9600 eller mejla till copenhagenisland@arp-hansen.dk.
Vad gör jag om jag inte har fått någon e-postbekräftelse på min bokning?
Har du inte fått någon bokningsbekräftelse via e-post börjar du med att kontrollera ditt skräppostfilter. Om bekräftelsen inte finns i skräppostfiltret kontaktar du hotellet snarast möjligt.
Finns det minibar på rummet?
Ja, du har en minibar på rummet med ett urval av snacks, läsk och öl. Minibaren fylls på varje dag så att du alltid har något gott att snacksa eller dricka till hands.
När kan jag äta frukost?
En läcker frukostbuffé serveras på The Harbour alla vardagar från kl. 06:30-10:00 och på helgerna från kl. 07.00–11.00.
Var kan jag parkera och vad kostar det?
Det finns enkel tillgång till parkering – du kan antingen använda platserna framför hotellet eller vårt eget parkeringsgarage.
Hur ofta städas rummet om jag bor i det flera nätter i rad?
Stannar du i flera nätter överlåter vi åt dig att bestämma om du vill ha daglig städning av rummet eller inte. På samma sätt kan du själv bestämma när du vill byta handdukar. Det innebär att vi inte automatiskt städar ditt rum, utan låter dig välja hur du vill ha det. Dock städar vi alltid ditt rum efter fyra dagar.
Vill du ändå ha daglig städning av rummet och/eller nya handdukar, ordnar vi detta med glädje. Säg bara till i receptionen senast kl. 22.00 kvällen innan. Kom ihåg att alltid uppge ditt rumsnummer.
När kan jag äta i hotellets restaurang The Harbour?
Lunch:
Måndag till lördag kl. 12.00–17.00
Bar:
Måndag till lördag kl. 12.00–23.30
Middag:
Måndag till lördag kl. 17.00–23.30 (sista beställningen av mat kl. 22.00)
Erbjuder ni roomservice?
Ja, du kan beställa roomservice måndag till lördag kl. 17.30–23.00 (sista beställningen av mat kl. 22.00).
Är rökning tillåten?
Nej, hotellet är 100 % rökfritt. Det är dock tillåtet att röka vid de askkoppar som finns utplacerade vid ingången till hotellet.
Finns det värdeförvaring på rummet?
Ja, det finns värdeförvaring på alla våra rum.
Vilken typ av eluttag finns på rummen?
Rummen är utrustade med 230 V-uttag som passar eurokontakter.
Adapter finns att låna på hotellet – vänligen kontakta receptionen.
Finns det strykbräda och strykjärn på rummet?
Ja, alla rum har strykbräda och strykjärn.
Vilka är de bästa transportalternativen för att ta sig till hotellet?
Du kan enkelt ta dig till och från Copenhagen Island oavsett om du anländer till Köpenhamn med flyget, Oslobåten eller tåget. Läs mer om dina transportmöjligheter
Kan jag växla valuta på hotellet?
Ja, du det går bra att växla valuta i receptionen mot en mindre avgift.
Kan jag få mina kläder tvättade på hotellet?
Ja, vi erbjuder både tvätt- och kemtvättsservice. Lämna in dina kläder i receptionen vardagar eller lördagar före kl. 08.00 så får du tillbaka dem samma dag efter kl. 17.00. Observera att denna service är inte tillgänglig söndagar.
Hur ändrar eller avbeställer jag min bokning?
Om du har bokat ett rum med ”Fri avbokning” kan du ändra eller avbeställa din bokning utan avgift fram till kl. 12.00 på ankomstdagen. Ändringar och avbokningar kan göras via länken i din bokningsbekräftelse eller genom att välja ”Ändra bokning” som du hittar i samband med ”Sök vistelse” överst på denna sida. Det går också bra att kontakta hotellet direkt. För bokningar utan möjlighet till avbokning hänvisas till gällande säljvillkor.
Har ni några särskilda försiktighetsåtgärder mot vägglöss?
Ja, vi har installerat Valpas sängben i alla våra rum. Det är en intelligent och helt kemikaliefri teknik som automatiskt upptäcker och stoppar vägglöss – innan de hinner sprida sig.
Eftersom vägglöss kan följa med i bagaget har vi valt Valpas som ett extra trygghetslager – så att du kan slappna av och njuta av din vistelse utan att behöva känna oro.